Köpvillkor
[KÖP]
Vid beställning från ZOOI inträffar ett avtal om köp först när vi bekräftat beställningen med orderbekräftelse via e-post.
Förekommer det felaktigheter som exempelvis felaktigt pris, tryckfel och/eller felskrivning i orderbekräftelsen förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand
[BESTÄLLNING]
När du slutfört din beställning skickas per automatik en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss angående problemet
[LEVERANS]
Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar. OBS! beställningar lagda på helger skickas tidigast måndagen efter. Alla leveranser levereras med Postnord & är 100% spårbara, du kommer efter att vi skickat dina varor få en spårningslänk till ditt paket som du sedan kan använda hos postnord för att spåra ditt paket hela vägen hem till dig. Dessa leveranstider gäller endast på lagervaror & skulle varan du beställt inte finnas i lager kommer leveransen att ta längre tid. Leveranstid för varor vi tillfälligt inte har i lager är mellan 7-14 dagar.
[HUR SKICKAS MITT PAKET?]
Våra beställningar skickas huvudsakligen med PostNord. Beroende på paketets storlek kan det levereras antingen hem till dig som ett varubrev alternativt till postens närmsta utlämningsställe där du då får hämta ut din försändelse.
[SPÅRBAR FÖRSÄNDELSE]
Du får ett mail när produkten har skickats från vårt lager, med en länk som du kan använda dig av för att följa leveransen.
[EJ UTHÄMTAT PAKET]
När ditt paket skickas till valfritt utlämningsställe ligger paketet normalt kvar på utlämningsstället i 7 dagar. Ej uthämtade paket debiteras med ordinarie frakt + 149 kr. Beloppet dras av från din order.
Ordinarie frakt är den frakt som tillkommer vid beställning av paketet (59 kr)
[LEVERANSFÖRSENING]
Vid eventuella leveransförseningar blir du kontaktad av ZOOI via e-post för att komma överens om ett nytt leveransdatum som passar dig. För att ändra leveransdatum kontaktar du ZOOI via e-post kontakt@zooi.se
[TRANSPORTRISK]
ZOOI står för transportrisken från ZOOI till kund. Vid returer står kund för transportrisken till ZOOI’s lager.
[PRISER]
[REA & KAMPANJVAROR]
Priser på Rea & Kampanjvaror gäller fram till utsatt datum eller tills varan tagit slut i lager (slutsåld). Om slutdatum saknas gäller kampanj eller reapriset tills vi väljer att ta bort kampanjen.
[RABATTKODER]
Rabattkoder kan exempelvis visas på hemsidan, i annonser och nyhetsbrev. Rabattkoder skrivs in i antingen varukorgen eller kassan genom att skriva in rabattkoden i fältet ”Rabattkod”
Rabattkoder gäller på ordinarie prissättning och kan inte heller kombineras med andra rabattkoder eller erbjudanden. Rabattkoder gäller inte vid köp av presentkort.
[PRESENTKORT]
Rabattkoder kan ej användas vid betalning med eller vid köp av presentkort. Säkerställ att du skrivit in rätt e-mail adress. Om du skrivit fel e-mail adress går presentkortet förlorat. ZOOI tar inget ansvar för felaktigt skriven e-mail adress.
Presentkort går att ladda med belopp från 500 kr – 2500 kr. Skulle ett belopp som inte finns med som alternativ vara relevant ska du kontakta oss på kontakt@zooi.se
[BETALNINGSMETODER]
ZOOI erbjuder flexibla betalningsmetoder i samarbete med WooPayments. Genom att lämna information i kassan godkänner du WooPayments villkor. Genom att klicka på ”Lägg beställning” godkänner du ZOOI’s köp- och leveransvillkor
Du kan betala snabbt och säkert med:
- Google Pay – Genom att använda dig av Google Pay godkänner du Google Pay’s villkor.
- Apple Pay – Genom att använda dig av Apple Pay godkänner du Apple Pay’s villkor.
- Swish – Genom att använda dig av Swish godkänner du Swish’s villkor.
- Kontokortsbetalning – Genom att använda dig av kontokortsbetalning godkänner du Bankens villkor
- Klarna Direktbetalning – Genom att använda dig av Klarna godkänner du Klarnas villkor
- Klarna Faktura – Genom att använda dig av Klarna godkänner du Klarnas villkor
- Klarna Delbetalning – Genom att använda dig av Klarna godkänner du Klarnas villkor
[GOOGLE PAY]
För att använda dig av Google Pay trycker du på knappen ”Köp med G Pay” i kassan. Där får du alternativ som att välja google konto, Välja betalkort, Fylla i namn & efternamn, leveransadress och leveranssätt.
[APPLE PAY]
För att använda Apple Pay trycker du på knappen ”Köp med Apple Pay” i kassan. Där får du alternativ som att välja betalkort, kontaktuppgifter & leveransuppgifter.
[SWISH]
För att använda Swish väljer du att betala med Swish i kassan. För att betala med Swish krävs det att du har Swish applikationen installerad på minst en av dina enheter.
[KONTOKORTSBETALNING]
ZOOI godkänner kontokortsbetalningar från Visa, Mastercard, Amex och UnionPay. Du betalar enkelt ditt köp genom att fylla i kortnummer, giltighetstid och din CVC-kod.
[DIREKTBETALNING]
ZOOI erbjuder direktbetalning i samarbete med Klarna och kan användas av dig som har internetbank hos Handelsbanken, Swedbank, SEB eller Nordea. När du genomför ett köp skickas du vidare till internetbanken för inloggning och pengarna dras direkt från ditt konto när du godkänt ditt köp.
[FAKTURA]
ZOOI erbjuder fakturabetalning i samarbete med Klarna. Fakturan skickas via e-post samt visas i din Klarna Applikation i samband med att vi skickar din beställning från vårt lager. Fakturans förfallotid är 30 dagar. Ingen fakturaavgift tillkommer. Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift samt dröjsmålsränta med 24%.
Vid beställningar mot faktura görs en kreditprövning vilket i vissa fall resulterar i att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen via post och/eller digital brevlåda.
[DELBETALNING]
ZOOI erbjuder delbetalning i samarbete med Klarna. Du väljer själv om du vill dela upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader. Du får alla dina köp samlade på en månadsfaktura och kan enkelt se vad din månadskostnad kommer att bli. Det ger dig bra överblick och du betalar en aviavgift. Du kan vid valfritt tillfälle betala in den återstående skulden.
[ÅNGERRÄTT]
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du tagit emot en vara som du beställt. För att vara berättigad till en retur måste varan/varorna vara i samma skick som du mottog den/dem, använd och/eller oanvänd, med etiketter och i originalförpackning. För att starta en retur ska du kontakta oss via mejl till kontakt@zooi.se i mejlet ska följande uppgifter ingå:
- Ordernummer.
- Anledning till retur.
- Namn & efternamn på dig som beställt produkten/produkterna.
Du ska inte skicka tillbaka produkten/produkterna till oss förens vi godkänt att du kan returnera ditt paket. Vi kommer sedan skicka dig en guide på hur du ska returnera ditt paket.
När din retur kommit tillbaka till oss kommer vi att granska produkten/produkterna & är de i godkänt skick gör vi en återbetalning till samma konto du använde för att betala vid köpet.
Varor som är designade och/eller anpassade av dig med bild och/eller text kan inte returneras genom ångerrätten. Du står själv för returkostnaden vid returer av paket.
[VID NYTTJANDE AV DIN ÅNGERRÄTT]
Vid utnyttjande av din ångerrätt måste du meddela oss att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss kontakt@zooi.se. I ditt meddelande ska ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor returneringen gäller framgå klart & tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans & skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Om din retur godkänns skickar vi dig instruktioner om hur & var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära en retur kommer inte accepteras.
[ÅNGERRÄTTEN GÄLLER INTE VID]
- Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
- Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- Presentkort
[RETURER]
För att returnera en vara ska du kontakta oss på kontakt@zooi.se. (inom 30 dagar) Du ska inte returnera en vara utan att få ett godkännande från oss då vi måste godkänna alla returer. När din retur godkänts kommer du att bli tilldelad information så som Steg-För-Steg Guide för att returnera en vara och leveransinstruktioner.
[ÅTERBETALNINGAR]
Vi meddelar dig när vi har mottagit och inspekterat din retur och informerar dig om återbetalningen har godkänts eller inte. Om den godkänns får du en automatisk återbetalning till ditt ursprungliga betalningssätt inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och genomföra återbetalningen också. Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss så löser vi det
[BYTEN]
Byten kan göras om det är en produkt som du inte designat eller skrivit text på själv. Kontakta oss via mejl: kontakt@zooi.se så löser vi det.
[RETURKOSTNAD]
Kunden skickar tillbaka varan med valfritt logistikföretag, dock rekommenderar vi samma logistikföretag som användes till att skicka produkten/produkterna till kunden (PostNord) kunden står ensam för kostnaden.
[REKLAMATION & KLAGOMÅL]
Vi besiktigar noggrant alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
[DEFEKT| SKADA| FEL VARA]
Var vänlig inspektera din beställning vid mottagandet. Om du har fått en vara som är defekt, skadad eller som inte stämmer överens med det du beställt, ta bild på vad som blivit fel och kontakta oss omedelbart så att vi kan utvärdera problemet och rätta till det.
[HUR DU GÅR TILL VÄGA VID REKLAMATION]
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kontakt@zooi.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
[PRODUKTINFORMATION]
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt
[ANSVARSBEGRÄNSNING]
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
[ALLMÄNT]
Följande villkor är tillämpade på det köpeavtal du som kund sluter med företaget Altac Pet AB (zooi.se) organisationsnummer: 559397-3406
[FÖRETAG]
Företagsnamn: Altac Pet AB
Organisationsnummer: 559397-3406
Företagsadress: Hantverkaregatan 16, 57735, Hultsfred, SE
Kontaktuppgifter: kontakt@zooi.se